متین متین، تا این لحظه: 15 سال و 9 ماه و 7 روز سن داره
مهبدمهبد، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 12 روز سن داره

متین و مهبد

پیام فرزندان به پدران و مادران

1391/1/20 13:55
نویسنده : مامان مینا
1,633 بازدید
اشتراک گذاری

ای پدر،‌ای مادر

من به رفتار شما می نگرم

دیده ام ناظر اعمال شماست.

بهر من خوب و بد از کار شما مفهوم است

عمل و کار شما الگوی رفتار من است

نه چنان می شوم آخر که شما می خواهید

وضع من بسته به رفتار شماست.

ای پدر،‌ای مادر

من در آیینه سیمای شما

آن چه اندر دلتان می گذرد می خوانم

بهتر آن است که صادق باشید.

ای پدر،‌ای مادر

اشتباهی اگر از من سرزد

کاه را کُه مکنید

نخ مو را ننمایید طناب

با زبان خوش خود،‌ذهن من آگاه کنید

تا که دیگر نکنم کار خطارا تکرار

ای پدر ای مادر

بینتان همدلی ار باشدو مهر

من چو گل در برتان شادابم

مگذارید که الفت زمیان برخیزد

من پریشان شوم و آشفته

نقض پیمان مکنید

که خدا بین شما عهد مودت بسته است.

ای پدر، ای مادر

با کسی هیچ قیاسم مکنید

نقش من با دگران یکسان نیست

تا نگیرد دل دل من رنگ وریا،‌وضع من وضعیت آنان نیست

در جهان من تک و بی همتایم.

ای پدر،‌ای مادر

احتیاجم همه پوشاک و غذا تنها نیست

من به امنیت خاطر چو غذا محتاجم

من محبت ز شما می خواهم

دل پاک من ازعاطفه لبریز کنید

دوستان دارم ودوستم باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان کسری
20 فروردین 91 17:23
سلام عزیز دل خاله عیدت مبارک ببخشید خاله که بهت دیر عید رو تبریک گفتم بخدا خیلی گرفتار بودم این داداش کسری تو هم که زد کامپیوتر خونه رو سوزوند دیگه هیچ وسیله ارتباطی نداشتم ببخش خاله جون . مینا جون مرسی از پیام بسیار قشنگت همیشه سایت بالاسر پسر عزیزت باشه ان شاا...


مرسی خاله جونم. کسری تو هم مثل من شیطونیات زیاد شده ها (خنده)
خانمی ممنون که سر زدی .درست با این کوچولوهای شیطون همین میشه دیگه
مامانی درسا
21 فروردین 91 1:42
خیلی زیبا مامانی دستت درد نکنه عزیزم


خواهش میکنم.
مامان سونیا
21 فروردین 91 13:54
شعر خیلی قشنگ و زیبایی بود مینا جون ممنونم از شعر قشنگت متین گل رو ببوس اطرف خاله


مرسی خاله
بابای دوقلوها
21 فروردین 91 15:23
واقعا متن جالب و با ارزشی بود. مرسی


قابلی نداشت
نرگسی
21 فروردین 91 17:43
مرسی دوستم ..
شعر با معناییه ..


قربونت
مامان آیدین
22 فروردین 91 1:28
سلام خاله مینا خوبی متین جون خوبه شعرتون خیلی قشنگ بود . عید خوش گذشت سال نو مبارک ببخشید من اینقدر دیر تبریک گفتم خاله جون به ما هم سری بزنید اینترنتمون درست شده از طرف من متین جونو ببوس خیلی زیاد اینقدر زیاد که لوپهاش قرمز بشه


مرسی عزیزم.میام حتما پیشتون.
مامان آنیتا
22 فروردین 91 9:20
سلام گلم.متین جون خوبه؟ شعر زیبا و کاملی بود.کاش بشه بهش عمل کنم

ان شالله که میتونید.
مامان امیرعلی
23 فروردین 91 6:40
خوشگل بود مثه همیشه
شهراد شیر کوچولو
23 فروردین 91 20:12
عالی ممنون


قابلی نداشت
خاله میترا
2 اردیبهشت 91 12:10
واقعا کاش وقتی بزرگ میشیم این حرفا یادمون نره و بهش ایمان داشته باشیم مرصی عزیزم خیلی با معنی بود


قربونت خوشگلم