متین متین، تا این لحظه: 15 سال و 10 ماه و 2 روز سن داره
مهبدمهبد، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 7 روز سن داره

متین و مهبد

قوانین کوتاه کردن ناخن کوچولوها

1390/7/9 17:14
نویسنده : مامان مینا
992 بازدید
اشتراک گذاری

توی این چند وقته توی وبلاگهای مختلف در مورد خیلی موضوعات مربوط به نوزادان و کودکان شندیم و خوندم ولی در مورد کوتاه کردن ناخن چیزی ندیدم برای همین بهتر دونستم که این مطلب رو بزارم تا شما هم اگه بهش نیاز دارید ازش استفاده کنید. شاید خیلی ها ازش اطلاع داشته باشن در هر حال یادآوری دوبارش بد نیست این مطلب رو از مجله شهرزاد براتون می نویسم

وسایل مورد نیاز:

ناخن گیر مخصوص نوزادان 

سوهان ناخن

قیچی کودک مخصوص نوزادان

دستمال مرطوب در صورت نیاز

نکته های مهم :

1- بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن نوزادان و کودکان بعد از حمام رفتن است چرا که ناخن ها بعد از حمام بسیار نرم می شود و گرفتنشان راحت تر است

2- حتما برای دستها هفته ای دوبار ناخن هاباید کوتاه شود تا نوزادان به خود اسیبی وارد نکنند چون همان طور که می دانید کنترل دست های خود را هنوز ندارند و ممکن است صورت خود را خراش بدهند. برای پاها چون دیر تر بلند می شوند هفته ای یک بار کافی است.

3-برای گوشه های ناخن نوزادتان از سوهان استفاده کنید و تیزی این قسمت را بگیرید برای این کار باید دست نوزاد را محکم و به درستی نگه دارید.

4- بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن نوزاد که نه شما اذیت شوید نه نوزاد، زمان خواب است ، یا زمانی که نوزاد در حال شیرخوردن در این حالت حواسش به دستهای خودش نیست و شما به راحتی می توانید ناخن هایش را کوتاه کنید.

در آخر اگر خراشی روی پوست افتاد بایک دستمال مرطوب تمیز چند دقیقه روی خراش را نگه دارید تا اگر کمی خون آمده باشد، خونش بند بیاید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

خاله محمد مهدی
11 مهر 90 13:59
ممنون مامان مینا مطالب خیلی مفید بود.


خوشحال شدم که مفید بود ممنون که به ما دوباره سرزدید