متین متین، تا این لحظه: 15 سال و 10 ماه و 1 روز سن داره
مهبدمهبد، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 6 روز سن داره

متین و مهبد

فارنژیت التهاب و عفونت حلق ناشی از میکروب های مختلف.

1390/11/9 18:12
نویسنده : مامان مینا
943 بازدید
اشتراک گذاری

علائم شایع:

گلو درد

اختلال بلع

احساس غلظت یا توده در گلو

تب

تورم غدد لنفاوی در گلو (گاهی)

درد عمومی بدن

علل:

عفونت باکتریایی،ویروسی یا قارچی 

پیشگیری:

دوری از تماس نزدیک با فرد دچار گلو درد.

انجام به موقع واکسیناسیون از جمله دیفتری

درمان:

مراقبت در منزل مغولا کافی است.

غرغره چای غلیظ گرم یا سرد یا اب نمک

استفاده از دستگاه بخور اب سرد

عوض کردن مسواک

مصرف زیاد مایعات

محدود کردن فعالیت ها تا بهبودی کامل

 

 

 

سلام عزیز مامان یه چند روزیه که مریضی .یعنی دقیقا از دیروز صبح تب کردی و تا امروز ادامه داشت. سرفه و عطسه می کنی ولی خیلی کم .همش هم دلت می خواد بخوابی .قربون بره مامان با این مقاومتت می دونی چرا جون .دیشب که دیدم تبت با وجود این که بهت استامینوفن دادم پایین نمیاد متوسل شدم به پاشویه کردن اونم ساعت 3 صبح .و شما با وجود این که اصلا از دستمال گذاشتن روی تنت و حتی سرت خوشت نمیاد ولی خیلی تحمل کردی و یواشکی گریه می کردی وقتی می گفتم راحت گریه کن می گفتی بابا خوابه .مامان فدات بشه که این قدر با ملاحظه ای .دیشب وقتی برات شعر می خوندم یا میشمردم برای لحظه ای دردت یادت می رفت ولی بعدش دوباره گریه رو شروع می کردی .تو اون لحظه دلم  می خواست تمام دردات مال من باشه و تو راحت  بخوابی عزیزم .ای شالله هیچ وقت مریض نبینم نه تو رو نه نی نی های دیگه رو..امروز صبح بردمت دکتر .با این که حال نداشتی ولی شیرین زبونیات همه رو می خندوند و توی مطب هم یه لحظه ساکت نبودی .تازه همش می گفتی فقط تو اتاق دکتر بریم نه توی اتاق تزریقات آخه دوست نداری آمپول بزنی. ولی با این حال اینقد قوی هستی که تا لحظه ای که آمپول زدی صدات در نیومد ولی بعدش اینقدر اشک ریختی که اگه مامان خودش رو کنترل نمی کرد با و می زد زیر گریه . آخه طاقت دیدن اشکاتو ندارم..... الان هم خوابیدی .امیدوارم هرچه زودتر خوب بشی تا دیگه درداتو نبینم.دوستت دارم .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان یسنا
10 بهمن 90 0:28
الهی من جای تو درد بکشم پسر قوی و با ملاحظه وایی!! دیگه امپول زدی زود زود خوب میشی عزیزم!1
مامانی ما رو بی خبر از حال متین جونم نذاری ها![hr

مرسی عزیزم حالش خیلی بهتر شده خدا رو شکر آمپول خیلی کمک کرد حالا باید قرص مصرف کنه تا کاملا خوب بشه
مامان یسنا
10 بهمن 90 0:34
مامان مهراد
10 بهمن 90 22:17
بهترشدی گل من


مرسی خاله الان خیلی بهترم.
مامان امیرعلی
11 بهمن 90 0:56
الهی خاله جون زود تر خوب بشی تا مامانت اینقدر ناراحت نباشه.مینا جان ایشالا پسر گلت زود زود خوب میشه


مرسی عزیزم .ان شالله
نرگسی
11 بهمن 90 1:11
چه جالب...
مامان امیر علی
11 بهمن 90 11:11
خیلی جالب بود ممنون


خواهش میشه
مامان پارسا
11 بهمن 90 14:37
سلام متین جون انشاءلله زودتر خوب بشی. من فکر می کنم از این آنفولانزا ویروسی گرفتی که با تب شدید همراهه. مامانی مواظب متین جون باش دستت درد نکنه.
متین جون به مامانی بگو بی زحمت لطف کنن و اسم شهرتون رو به ما بگن آخه اسم دوستای پارسا رو با شهرشون ثبت می کنیم.مرسی-